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講義名 閉】AcademEngI Speak C
(副題)
開講責任部署 デジタルハリウッド大学デジタルコミュニケーション学部デジタルコンテンツ学科
講義開講時期 前期 講義区分 講義
基準単位数 2.00 時間 0
代表曜日 代表時限
科目分類名
科目分野名
年次
必修/選択


学習目標(到達目標) The objective of this course is to help learners of English become more fluent, confident-and active-speakers of American English. Students will follow step-by-step activities that lead toward a major speaking task. The tasks are based on real-life situations, and are designed to increase self confidence and foster positive attitudeds toward learning English. Students will also have their own workbook where they can do self-study to build vocabulary, grammar, fluency and critical thinking skills.

このコースでは一人ひとりが自信を持ち、自然に流暢な英会話を話せるようになることを目的とします。たくさんのタスクをこなすことで、一歩一歩、この目的に近づいていくことでしょう。レッスンでは様々なシチュエーション、身近な題材を使うので、実際の生活に基づいた英会話を体験することが出来ます。レッスンが進むにつれて、英語を話したいと言う自然な欲求が芽生え、また自然と英会話への自信が身につくでしょう。さらに、ワークブックを使うことでボキャブラリー、グラマーなど各自で学ぶことも出来、さらには対象を批評出来るまでのスキルも身につくことでしょう。
授業概要(教育目的) This academic English speaking course will work to improve student's overall speaking ability which will allow them to be more successful studying abroad. Students will work from a textbook that uses goal-oriented units to increase learner motivation to communicate. The course will also focus on fluency strategies to help develop effective conversation management skills, critical thinking activities to encourage students to think about how to express themselves in English, and Presentation tips to help learners develop confidence and effective presentation skills.

アカデミック・イングリッシュ・スピーキングコースでは、海外で英語を学び成功するためのスピーキング能力を向上させるでしょう。分かりやすい目的を持つテキストブックを使ってのレッスンは、英語で話したいという意欲をさらに向上させることでしょう。このコースでは流暢な英会話を話せるようになることに重点を置き、さらに自分なりの考えや意見を英語で表現する方法、効果的なプレゼンテーションスキルが身につくでしょう。
授業内容(キーワード/スキルとそのレベル) Speaking Skills; Listening Skill; Vocabulary Skills; Language Awareness; Native Speaking, Presentation tips, Fluency
授業計画表
Academic English I Speaking C  
担当教員内容
第1回レジナルドマデスWeek 1: Introduction, Unit 1: Warm Up, Listening Challenge, Working on Language, Communication Task
第2回レジナルドマデスWeek 2: Working on Fluency, Speaking Activity, Pair-Solo Activity, Workbook
第3回レジナルドマデスWeek 3: Unit 2: Warm Up, Listening Challenge, Working on Language, Communication Task
第4回レジナルドマデスWeek 4: Working on Fluency, Speaking Activity, Pair-Solo Activity, Workbook
第5回レジナルドマデスWeek 5: Unit3: Warm Up, Listening Challenge, Working on Language, Communication Task, Review Presentation Project Assignment
第6回レジナルドマデスWeek 6: Working on Fluency, Speaking Activity, Pair-Solo Activity, Workbook
第7回レジナルドマデスWeek 7: Presentation Project
第8回レジナルドマデスWeek 8: Unit 4: Warm Up, Listening Challenge, Working on Language, Communication Task
第9回レジナルドマデスWeek 9: Working on Fluency, Speaking Activity, Pair-Solo Activity, Workbook
第10回レジナルドマデスWeek 10: Unit 5: Warm Up, Listening Challenge, Working on Language, Communication Task
第11回レジナルドマデスWeek 11: Working on Fluency, Speaking Activity, Pair-Solo Activity, Workbook
第12回レジナルドマデスWeek 12:Unit 6: Warm Up, Listening Challenge, Working on Language, Communication Task
第13回レジナルドマデスWeek 13: Working on Fluency, Speaking Activity, Pair-Solo Activity, Workbook
第14回レジナルドマデスWeek 14:Presentation Project
第15回レジナルドマデスWeek 15: Final Assessment or Project
授業形式 Teaching method involves real input, contextualized listening material from the teacher and a high level of student involvement by researching and providing their own listening content and presenting it to class.
成績評価方法・基準 Participation: 40%,

Presentations: 30%,

Assessment: 30%

Students who miss more than 7 lessons will automatically fail.
テキスト(教科書) Active Skills for Communication Book 1 Student Book

Active Skills for Communication Book 1 Workbook
テキストISBN番号 ISBN: 9781413020311 (Student Book)

ISBN: 9781424001071 (Workbook)
参考文献 Students taking this course should be at a C level, first year student.
期末試験の内容(提出方法・実施日) The final examination will be a written and speaking exam.
The final examinations will be completed in the 15th week.
Details will be given at a later date.
履修条件および学生へのメッセージ Students should bring their own dictionary.
参考E-mail 1 chebre_cine2000@yahoo.co.jp